Wednesday, December 21, 2011

Salahkan melakukan satu perubahan ?

Assalamualaikum.
Hi u'olls.
Sejujurnya, hari ni memang mcm errr, lantak lah !
Beb, kau pakai tudung ?
Kenapa kau pakai tudung ?
Kau pulak, kenapa ta pakai tudung ?
Kalau yg pakai tudung mcm ni yang ta pakai mcm mana pulak ?
Ya, ini fakta.
Bukan semua yg bertudung tu perfect macam malaikat.
SILA AMBIL PERHATIAN.
Aku ta kata yg pakai tudung ta baik.
Memang lah baik kalau ta takan pakai tudung kan ?
Tapi persoalannya yg ta pakai tudung tu jahat ke ?
Tepuk dada tanya diri seindiri wei.

Dan lagi, salahkah kalau seseorang berubah ?
Bukan ke bagus drpd ta bertudung tuu ke bertudung.
Alhamdulillah kan orang kata.
Terbukak jugak pintu hati dia na pakai tudung.
Kau, kau dan kau semua kena laah bagi good impression kepada si pemakai tudung.
Isn't ?
Ke salah aku cakap ni ?
Kalau kau sekadar perli bila dia bersusah payah melakukan perubahan maknanya kau menghina masa lalu dia.
Ini bukan minta simpati namanya.
Tapi kau tidak berhak sama sekali nak mencaci sesiapa yg cuba berubah untuk kebaikan diri sendiri.
Dan mungkin juga ada yg melakukan perubahan demi menjadi yg lebih baik untuk insan yg dia sayang.
Bukankah korang ni sepatutnya rasa bangga or something like sukanya aku. Dia buat supaya aku syg dia.
Dan korang sepatutnya bangga korang berjaya ubah dia kearah lagi baik.

Apa korang ingat mudah ke mereka ni na bertukar tambahan lagi kalau orang sekeliling like mom and sister(s) mereka ni sememangnya free hair.
Satu cabaran.
Memang betul itu perkara yg mencabar.
Tambah lagi ada sedara mara yg vogue gituu.
Hottt semua rambut merah pink dan coklat.
Mula lah berkata-kata alahh, pakai tudung mcm baik sangat.
Sebenarnya, mereka cemburu sebab mereka yg rambut merah pink dan coklat ni belum lagi dapat hidayah na pakai tudung.
Sabar. Niat je dlm hati.
Insyaallah. Allah permudahkan.

Ya, aku cukup ta faham laah.
Kenapa mesti ada sangkaan buruk kepada si gadis free hair.
Dulu aku free hair jugaak.
Kawan aku semua good good.
Aku je jahil ta pakai tudung.
Ya laah rambut mcm retiss kann.
Tapi, sekarang tak.

Photobucket
Ini aku sekarang.
Kau ta payah lah tengok aku yg dulu lagi.
Dulu aku free hair. hiwhiw.
Maniss lagi kalau bertudung.
Cehh, jangan perasan.
Tak lahh aku saja jea.
Sekurang-kurangnya aku rasa aku ta patut terima penghinaan yg mcm apa tah tuu.
Memang ta patut.
Oh, ya.
Dan lagi, kalau lelaki pakai short pant apa pandangan korang pulak eay ?
Cool yea ? or wow, ohsemmmm.
Something like that ?
Pakai short pant tutup aurat ke ?
Sama je kan mcm perempuan free hair.
Jadi ta ada bezanya.
Semuanya ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.

Aku cuma meluahkan apa yg aku rasa setelah menerima satu tamparan yg ta berapa na kuat lah sampai aku boleh mengeluarkan air mata.
Weyy, terasa mcm diri ni jahat sangat. Pheww !

p/s : Dont judge a book by its cover.
Semoga Allah tabahkan hati aku untuk semua ini.
Amin.

cute girl and handsome guy , please click LIKE below :D